GoodLife

Hej där hemma
Kan inte förstå hur vi redan är inne i september och vi har nu varit här i 2 månader. Galet är det!
Igår regnade det konstant hela dagen, det var rätt mysigt faktiskt. Vi bakade pannkakor och jordgubbspaj. Det var succé bland amerikanarna och canadickerna!! Det var lite svårt att veta vad potatismjöl heter på engelska men sebbe hittade nått liknande som vi använde till pajen. Rice flour hette det!
Vi har även blivit medlemmar på ett gym, så nu ska det tränas. Dem har pool, spa och bastu med vilket är otroligt härligt. Idag testade jag Zumba och det var skit kul! Sebbe körde på gymmet, han har ont i hela sin kropp och varje gång han sätter sig ner eller tar på sig skor/strumpor skriker han!!! så tränad är han...
På lördag ska vi kanske åka 30 min norrut till Swan Valley vilket är ett stort vindistrikt. Förutom vingårdar så finns ölbryggerier, choklad fabriker där det finns tunnor med choklad som man får plocka hur mycket som helst ifrån. Det är en nog en mysig dag att åka runt där.
Sebbe har fortfarande inte fått tillbaka sitt arbete, han håller nu på med sin andra uppsats som ska vara inlämnad på måndag. Denna gång har han iaf börjat i tid så det är bra.
Vi mår bra för övrigt. Veckorna bara springer förbi, läskigt men samtidigt bra för det innebär att vi får besök snart:)
Ta hand om varandra så hörs vi snart
Kramar

Kommentarer
Postat av: Maria

Längtar efter er!!! Det är konstigt med tid. Jag tycker ni varit borta i evigheter, men det har bara gått två månader. Nu när man jobbar igen går ju ändå veckorna väldigt fort. Måndag, fredag,måndag,fredag - så då borde de tre månaderna som är kvar till vi kommer gå fort, eller???

Härligt att ni trivs och har det bra. Vi ser verkligen fram mot att se allt vi har fått läsa om på bloggen. Var rädda om er!

Kram Maria

2010-09-01 @ 10:04:35
Postat av: Frida

Att plocka fri mängd av choklad låter toppen:) haha..

Kul att ni skaffat träningskort. Ska testa zumba här hemma snart tänkte jag. Har det på ett gym i stan men är fullbokat heeela tiden. Var på mitt första spinningpass igår för säsongen. Kan ställa mig i ledet med Sebbe och erkänna träningsvärken, haha. Men trodde faktiskt att det skulle vara värre! - alltid något;)



Ha det bäst! Kramar

2010-09-01 @ 16:05:30
URL: http://scrapphoto.blogg.se/
Postat av: Farmor & Putte

Hej på Er!



long time no se...

Jag håller med Maria om att det känns som en evighet sedan ni åkte.

Jag har nu arbetat i snart tre veckor och nu återstår bara 4 veckor sedan är jag pensionär.



Ert liv låter underbart. Tänk vilka upplevelser ni får vara med om.

Jag önskar att jag kan övertala Putte om att åka till er i mars. Det verkar svårt. Han är så flygrädd.

Ni kan väl försöka övertala honom på Face-book.



Det skulle vara så roligt att träffa er och se hur ni lever er vardag i en annan världsdel.



Jag tänker på på er dagligen. Sköt om Er



Stor kram!!!

2010-09-01 @ 19:50:31
Postat av: pappsen

Flour - Wikipedia, the free encyclopedia - [ Översätt den här sidan ]

Potato flour, often confused with potato starch, is a peeled, cooked potato, mashed, mostly drumdried and ground potato flakes using the whole potato and ...



Etymology - Degerminated and heat ... - Types - Flour type numbers

2010-09-01 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0