Glad Påsk

Hoppas ni alla har haft en trevlig påsk.
Vår påsk har bestått utav arbete för min del och fotboll för Sebbe.
Matchen i lördags slutade 3-2 till motståndarna. Sebbe spelade inte hela matchen då A-lags tränaren ville ha honom på bänken under deras match. Spännande att se om han får några stålar för sin bänkinsats.

Nu är det söndag och påskdagen. Det är idag som påsken firas här. Tyvärr så har det varit regnigt och grått.
När jag åkte till jobbet i morse så tappade hjulen fäste pga våt asfalt och jag snurrade ett helt varv med bilen i rondellen på väg till jobbet. Tack och lov hade jag ingen bil på innerfilen i rondellen. Bilen mår bra och JAG mår bra, lite skärrad bara.

Glad påsk på er och njut av det fina vädret.

Bild tagen på Bali

Så gick det idag

Idag gick åkte vi ner till immigrationsverket för att lämna in min ansökan och fråga lite frågor. Vi kom dit och mitt nummer plingade till nästan direkt. Härligt tänkte jag!

Kvinna som hjälpte oss var mycket trevlig och gav oss goda råd om min ansökan. Hon sa att jag inte kunde lämna in den ännu för då slutar mitt arbetstillstånd att gälla och det vill vi ju inte. Så i början av juni får vi komma tillbaka, så tyvärr så vet vi inte än hur det blir. På ansökan har jag skrivit att Sebastian pluggar här ocg därför vill jag stanna kvar. Hon tyckte hellre att jag skulle skriva att jag ville resa runt i landet och göra en reseplan. Eftersom Sebastian inte är medborgare här så är det inte en tillräckligt bra anledning för att få stanna. Så det var ett bra tips.

Hon trodde det skulle blir svårt för mig att få 6 månader turistvisum eftersom jag redan vart här i ett år men i så fall får vi hoppas på 3 månader. Bättre än inget alls i så fall. Sebbe får klara sig 2 månader själv, eller kanske han kan göra sina sluttentor hemifrån sverige :)

Finns inte så mycket mer att göra nu, bara jobba på och tjäna pengar. Hoppas jag får skattepengar härifrån oxå :)

Jag skriver Grattis till lilla Vincent redan idag för det blir nog inte bloggande imorgon. puss puss puss på dig din lilla skrutt. Vi saknar dig och hoppas du gillar dina presenter :)

Kram på er

Då var det April

Hej där hemma.

Återigen så är vi ensamna och denna gång vet vi inte när vårt nästa besök kommer. Det känns lika tomt som när fam Fransson lämnade oss. Tråkigt! Det blev ett tårfyllt hejdå på flygplatsen när mamma och pappa lämnade oss. Usch.

April är en månad som jag normalt tycker väldigt mycket om..Våren är kommen och sommarn är runt hörnet. Här har man ingen som helst koll på månaderna..Mars blir till April utan någen större skillnad. Jag tror jag kommer känna mig reda att åka hem när tiden kommer.

Den sista veckan med mamma och pappa hyrde vi återigen en bil. På tisdagen åkte vi upp till bergen och spelade golf. Banan var kanske inte den bästa men det var en trevlig utflykt. Uppe i bergen ligger även sjön där vårt vatten kommer ifrån. Vattennivån ligger endast på 25 procent så vi hoppas att det blir en våt höst och vinter. Vi passade självklart på att åka dit och ta oss en titt. Det var väldigt vackert.

Onsdagen bjöds på pizza nere i Leederville. Dessa berömda pizzor missade vi dock när fam fransson var här. Efter maten gick vi vidare till The garden för lite bubbel.

Nu är det bara att komma in i gamla rutiner igen, handla mat, laga mat och städa, något som vi inte gjorde så mycket under dessa 4 veckor.

Tack Mamma och Pappa för fyra fantastiska veckor. Jag saknar er redan! Jag älskar er.

Mumma...Efterrätts pizza

Första gången det regnar sedan december..Härligt var det!

Rottnest Island

Hej hej

Nu är jag tillbaka..kunde inte hålla mig från skrivandet längre. Har jag blivit en bloggnörd?
Ok, tiden går fort och nu återstår bara en vecka kvar av föräldrarnas tid här. Men vi har hunnit med väldigt mycket. Vi har vart nere i Margaret River, Vi var på Rottnest (vilket jag ska berätta mer om), Vi har sett en Footy match (Deras fotboll), ätit mycket god mat, druckit gott vin, spelat golf, och snart ska vi iväg till Swan valley och spela Super golf.

I onsdags när jag var ledig passade vi på att åka över till Rottnest Island. En lien ö som ligger cirka en timma från Perth med båt. På denna ö får man inte köra bil så antingen köper man en bussbiljett och hoppar på- hoppar av var mna vill eller så hyr man cyklar och tar sig runt. Ön är 1,1 mil lång och 5,4 km bred. När vi kom fram till ön bestämde vi oss ganska så fort för att hyra cyklar. Det visade sig vara ett väldigt bra val. Vi cyklade runt hela ön på 2,2 mil och stannade till på diverse stränder för att svalka av oss. Vattnet är helt klart med kritvit botten och inte en människa så långt ögat kan nå.
Cirka 4 timmar tog för oss att ta oss runt den lilla ön.

I lördags spelade Sebbe match och gjorde sitt livs första nickmål. Bravo! Han ökade ledningen med 3-1 vilket var tur för att 5 minuter senare gjorde hans lagkamrat självmål, även där med en nick! Dem lyckades ändå hålla ledningen och van med 3-2. Dem leder nu serien.

Det går väldigt bra för Sebbe i skolan. Han pluggar på och tycker det är väldigt roligt. Om 2 veckor är det påsklov här, tiden bara springer förbi. Snart är även denna termin över.

Nästa vecka ska Audrie, jag och Sebbe gå till immigrationsverket och försöka lösa så att jag inte behöver komma hem om 3 månader. Vi ska se om jag kan ansöka om en 6 månaders turistvisum. Håll tummarna för jag vill inte åka hem nu!! Inte utan min man.

Sebbe och Pappa är nere i city och hämtar hyrbilen som vi ska ha denna veckan. Efter det möter vi upp Audrie med familj för att äta lunch och spela golf i Vindistriktet Swan Valley (Lilla Margaret River)

Ha en underbar helg alla fär hemma. Vi saknar er

Kram Kristin

Detta är en blandning av en råtta och känguru. Dessa fann dem när dem upptäckte ön.
Namnet Rottnest Island kommer från dessa djur.

Låt cykelturen börja

Little Salamon Bay som vi besökte först. Lite för turistigt för oss så efter ett dopp och lite snorkling hoppade vi på cyklarna igen och for vidare

Här kommer vi i fullfart