Så gick det idag

Idag gick åkte vi ner till immigrationsverket för att lämna in min ansökan och fråga lite frågor. Vi kom dit och mitt nummer plingade till nästan direkt. Härligt tänkte jag! 

Kvinna som hjälpte oss var mycket trevlig och gav oss goda råd om min ansökan. Hon sa att jag inte kunde lämna in den ännu för då slutar mitt arbetstillstånd att gälla och det vill vi ju inte. Så i början av juni får vi komma tillbaka, så tyvärr så vet vi inte än hur det blir. På ansökan har jag skrivit att Sebastian pluggar här ocg därför vill jag stanna kvar. Hon tyckte hellre att jag skulle skriva att jag ville resa runt i landet och göra en reseplan. Eftersom Sebastian inte är medborgare här så är det inte en tillräckligt bra anledning för att få stanna. Så det var ett bra tips. 

Hon trodde det skulle blir svårt för mig att få 6 månader turistvisum eftersom jag redan vart här i ett år men i så fall får vi hoppas på 3 månader. Bättre än inget alls i så fall. Sebbe får klara sig 2 månader själv, eller kanske han kan göra sina sluttentor hemifrån sverige :)

Finns inte så mycket mer att göra nu, bara jobba på och tjäna pengar. Hoppas jag får skattepengar härifrån oxå :)

Jag skriver Grattis till lilla Vincent redan idag för det blir nog inte bloggande imorgon. puss puss puss på dig din lilla skrutt. Vi saknar dig och hoppas du gillar dina presenter :)

Kram på er

        

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Det låter lovande med visumet, tycker jag. Du får ju säkert tre månader åtminstonde och sedan får du plocka med dig Sebbe hem. (me like!!!)



Idag har jag städat ur mitt kontor på jobbet och min bil. I morgon lämnar jag bilen till Jonas och Sofia alldeles skinande och blank. Sofia kom med 100 000 i en plastpåse igår, haha.... Ni förstår att jag sovit gott med alla de pengarna i madrassen.



Jag var och hämtade era paket till Vincent mm idag. Linda var hemma och satt och gonade sig i solen på balkongen.



Vincent fyller 2 år i morgon - världens goaste!!! Vi kramar honom lite från er också.



<3

// Maria

2011-04-19 @ 18:07:46
Postat av: Vincent

HeJ ViNcENt häR!

taCK Så MyKEt fÖR aLLa FiNA PräSEnteR! NI äR fAnTAkiSKa!

2011-04-21 @ 08:34:26
Postat av: Frida

Ååå.. jag hoppas verkligen att det löser sig med visum. Vill ju så gärna komma o hälsa på er! Pratade med ett par igår som bor här i Sverige nu som kommer från Australien. De trodde inte alls att det skulle vara något problem för dig att få visum. Så jag hoppas!



Puss

2011-04-25 @ 10:13:11
URL: http://fiddeli.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag vet ju att du älskar när någon lägger in en kommentar,så då gör jag det också.Glad Påsk önskar Dad.

2011-04-29 @ 11:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0