Rottnest Island

Hej hej

Nu är jag tillbaka..kunde inte hålla mig från skrivandet längre. Har jag blivit en bloggnörd?
Ok, tiden går fort och nu återstår bara en vecka kvar av föräldrarnas tid här. Men vi har hunnit med väldigt mycket. Vi har vart nere i Margaret River, Vi var på Rottnest (vilket jag ska berätta mer om), Vi har sett en Footy match (Deras fotboll), ätit mycket god mat, druckit gott vin, spelat golf, och snart ska vi iväg till Swan valley och spela Super golf.

I onsdags när jag var ledig passade vi på att åka över till Rottnest Island. En lien ö som ligger cirka en timma från Perth med båt. På denna ö får man inte köra bil så antingen köper man en bussbiljett och hoppar på- hoppar av var mna vill eller så hyr man cyklar och tar sig runt. Ön är 1,1 mil lång och 5,4 km bred. När vi kom fram till ön bestämde vi oss ganska så fort för att hyra cyklar. Det visade sig vara ett väldigt bra val. Vi cyklade runt hela ön på 2,2 mil och stannade till på diverse stränder för att svalka av oss. Vattnet är helt klart med kritvit botten och inte en människa så långt ögat kan nå.
Cirka 4 timmar tog för oss att ta oss runt den lilla ön.

I lördags spelade Sebbe match och gjorde sitt livs första nickmål. Bravo! Han ökade ledningen med 3-1 vilket var tur för att 5 minuter senare gjorde hans lagkamrat självmål, även där med en nick! Dem lyckades ändå hålla ledningen och van med 3-2. Dem leder nu serien.

Det går väldigt bra för Sebbe i skolan. Han pluggar på och tycker det är väldigt roligt. Om 2 veckor är det påsklov här, tiden bara springer förbi. Snart är även denna termin över.

Nästa vecka ska Audrie, jag och Sebbe gå till immigrationsverket och försöka lösa så att jag inte behöver komma hem om 3 månader. Vi ska se om jag kan ansöka om en 6 månaders turistvisum. Håll tummarna för jag vill inte åka hem nu!! Inte utan min man.

Sebbe och Pappa är nere i city och hämtar hyrbilen som vi ska ha denna veckan. Efter det möter vi upp Audrie med familj för att äta lunch och spela golf i Vindistriktet Swan Valley (Lilla Margaret River)

Ha en underbar helg alla fär hemma. Vi saknar er

Kram Kristin



Detta är en blandning av en råtta och känguru. Dessa fann dem när dem upptäckte ön.
Namnet Rottnest Island kommer från dessa djur.



Låt cykelturen börja



Little Salamon Bay som vi besökte först. Lite för turistigt för oss så efter ett dopp och lite snorkling hoppade vi på cyklarna igen och for vidare


Här kommer vi i fullfart



Hej då

Kommentarer
Postat av: Maria



Vilket paradis! Oj, vad tiden går fort. Tänk att det snart gått en månad sedan Clas och Monica lämnade Åsa. Förhoppningsvis fortsätter tiden att rusa även framöver, så ses vi snart. Det blev inget av det fina vårvädret. Ganska varmt är det väl, men mulet igår och idag har det regnat på förmiddagen.

Ha det bra!

Kramar Maria

2011-04-03 @ 12:58:08
Postat av: Frida

Ni ser ut att ha det underbart:) Hoppas att allt löser sig med visumet! Saknar, puss!

2011-04-07 @ 07:49:44
URL: http://fiddeli.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0