Mr and Mrs Bolan

hej på er
Tiden går fort och snart är denna vacka över.
I fredags lämande vi tillbaka bilen som vi har fått lånat i 7 veckor. Det känns lite tomt men ändå bra. Vi åkte hem till Chris föräldrar vid 5 tiden för att lämna tillbaka bilen. Dem frågade om vi ville komma in på lite kaffe innan vi skulle vidare. Självklart tackade vi ja till detta. Dem var väldigt pratglada och berättade om deras resa till UK och Malaysia. Dem verkade ha haft det jättebra. Tiden rullade på och plöstligt hade vi vart där en timma. Jag började kolla på klockan men visste samtidigt att vi inte hade något planerat och behövde därför inte känna oss stressade. Men Svensk som man är känns det inte behagligt att sitta i ett främmande hus. Strunt samma, vi forstatte prata och plötsligt frågade Filippa oss om vi ville stanna på middag för hon var otroligt hungrig. Vi kunde inte med att säga nej så vi sa jag och plötsligt så öppnades vinflaskor och det bjöds på gin tonic. Väldigt trevligt.
Filippa sa flera gånger att hon så gärna ville att jag skulle ringa om jag ville ta en kaffe eller om jag kände mig "homesick" Hon har alltid velat ha en dotter sa hon! Dem vill jättegärna bjuda ut oss på middag, en kinaresturang där dem har Dim Sam heter det. Det innebär att dem kommer fram till ens bord med en bricka med olika rätter. Man pekar ut vilka rätter man vill ha och sedan kommer dem ut med det till en. Det finns en väldigt populät inne i City (i China-market)
Vi kom till dem vid 5 tiden och kom inte där ifrån förrän vid 10 tiden. Men det var otrlogt trevligt. I Sverige hade man aldrig gjrt något sådant. varför?. Vi hoppas vi kan ta med oss mycket av det socila härifrån hem till Sverige igen. Allt blir så mycket trevligare då.
Våran nya bil går som på räls haha Jag ska lägga upp lite bilder så snart som möjligt!
Nu är det snart dags för Arsenal att sparka boll. Imorgon ska Sebastian spela match. Lycka till babe :)
Kram på er <3

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det är det som e så härligt med att stöta på andra kulturer och värderingar ,bara att ta med hem och börja tillämpa.

//Mattias

2011-01-23 @ 12:40:11
Postat av: clas

Gin Tonic? det dricker val inte du? Vad menar du?

Duktigt av dig att bara dricka lite vin. /Pappsen

2011-01-24 @ 20:39:57
Postat av: ida

Trevligt ni verkar ha haft det.

Har du haft en bra dag idag då?

2011-01-24 @ 20:57:53
URL: http://babelly.blogg.se/
Postat av: SilikonNatta =)

Hej, kolla gärna in i min blogg och svara på kvällens fråga;)



senare i veckan kommer jag även ha en frågestund!



Kisses nati



nattpe.blogg.se

2011-01-24 @ 21:48:16
URL: http://nattape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0